Tuesday, December 05, 2006

Bisnes MLM and Internet

Bisnes MLM

When asked on the Tonight Show what he would do if he had to start over again from scratch, Donald Trump stated, “MLM. It is a wonderful combination of being your own boss and being mentored. It has a support system built right in and usually pretty neat products! I was involved with a company for a while and the people were fabulous, products were great and the system of support was wonderful to have. I hear the same is true for many network marketing direct sales companies! I think MLM companies are great!"

Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)" : Donald Trump

Bisnes Internet
"Kuasa internet adalah suatu kuasa yang tidak dapat dibayangkan. Cepat dan tanpa sempadan" : Bill Gates

Pengguna Internet terkini Dunia seramai 1.04 billion, di mana Pengguna dari Asia adalah yang teramai sekali iaitu 380 juta. Pengguna Internet Malaysia adalah 10.04 juta, Indonesia 18 juta, Thailand 8.42 juta, Phillippines 7.82 juta, Taiwan 13.8 juta dan Vietnam 10 juta.

Statistik ini menunjukkan bahawa potensi perniagaan melalui internet semakin berkembang dengan pesat dan pantas. Perkembangan ini sudah tentu akan mengubah gaya dan kehidupan seluruh penduduk dunia. Perniagaan global dan tanpa sempadan melalui internet ini akan terus mendapat perhatian.

Perniagaan internet di Malaysia sedang bermula. Ia akan menjadi semakin rancak dan berkembang dengan pesatnya. Kerajaan adalah penyumbang langsung ke arah ini kerana ia telah dapat menjanakan minat dan kesedaran rakyat dengan melaksanakan e-commerce, e-perolehan, e-covernote, e-hasil, dll.

E-banking dengan diterajui oleh maybank2u.com.my telah membiasakan masyarakat Malaysia dengan internet-banking. Telekom Malaysia berkembang pesat dengan Streamyx Broadband, menawarkan perkhidmatan murah dan pantas tanpa-henti 24 jam semudah menggunakan telefon atau TV Astro.

JANGANLAH KITA MENJADI ORANG YANG SIBUK MENCARI ALASAN, SEDANGKAN ORANG LAIN SIBUK MENCARI WANG BERGERAK PASTAS, BIJAK MENGATASI HALANGAN.

No comments: